Hindamise põhimõtted Olustvere Põhikoolislink opens on new page
Õppeaasta jaguneb viieks õppeperioodiks.
Kokkuvõtvalt hinnatakse poolaastate kaupa.
Olustvere Põhikooli 1.- 2. klassis numbriliselt ei hinnata. Õpilase hindamisel kasutatakse kirjeldavaid sõnalisi hinnanguid.
Alates 3. klassist kasutatakse hindamisel 5-palli hindeskaalat:
„5” ehk „väga hea” (90-100%) hinnatakse vaadeldava perioodi või vaadeldava temaatika õpitulemuste saavutatust, kui saavutatud õpitulemused vastavad õpilase õppe aluseks olevatele taotletavatele õpitulemustele täiel määral ja ületavad neid;
„4” ehk „hea” (75-89%) hinnatakse vaadeldava perioodi või vaadeldava temaatika õpitulemuste saavutatust, kui saavutatud õpitulemused vastavad üldiselt õpilase õppe aluseks olevatele taotletavatele õpitulemustele;
„3” ehk „rahuldav” (50-74%) hinnatakse vaadeldava perioodi või vaadeldava temaatika õpitulemuste saavutatust, kui saavutatud õpitulemused võimaldavad õpilasel edasi õppida või kooli lõpetada ilma, et tal tekiks olulisi raskusi hakkamasaamisel edasisel õppimisel või edasises elus;
„2” ehk „puudulik” (20-49%) hinnatakse vaadeldava perioodi või vaadeldava temaatika õpitulemuste saavutatust, kui õpilase areng nende õpitulemuste osas on toimunud, aga ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus;
„1” ehk „nõrk” (0-19%) hinnatakse vaadeldava perioodi või vaadeldava temaatika õpitulemuste saavutatust, kui saavutatud õpitulemused ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus ning kui õpilase areng nende õpitulemuste osas puudub.
Õpilase käitumist ja hoolsust hinnatakse hindega “eeskujulik”, “hea,”, “rahuldav” või “mitterahuldav”.